ייעוץ סביבתי - ליווי רגולטורי

יועץ סביבה

יועץ סביבה הוא מומחה בתחום הסביבה ובטחונה האקולוגי. הוא מוסמך ומקצועי בתחומו ומציע ללקוחותיו ייעוץ מקצועי לצורך עמידה בתקני סביבה וצמצום השפעתם של פעילויותם על הסביבה.

התפקיד העיקרי של יועץ סביבה הוא לספק ללקוחותיו ייעוץ מקצועי על מנת לקיים את הפעילות שלהם באופן אחראי ומקצועי ללא פגיעה בסביבה. יועץ סביבה עוזר ללקוחות להבין את השפעתם של פעילותם על הסביבה, לזהות אפשרויות לשיפור ולהפחתת השפעתם, ולהציע פתרונות יעילים ומתאימים לעמידה בתקני סביבה.

בנוסף לספק ייעוץ מקצועי, יועץ סביבה עשוי להיות מעורב גם בתכנון וביישום פעילויות לצורך עמידה בתקני הסביבה. לדוגמה, יועץ סביבה יכול לכוון את הלקוחות לקבלת הרשאות ואישורים מהרשויות הרלוונטיות ולכוון אותם במימוש התכניות באופן המתאים ביותר.

לפני מתן שירותי ייעוץ סביבתי, חיוני לאסוף נתונים. יועץ סביבתי מנוסה מבין שלא ניתן להציע שירותי ייעוץ שימושיים ללא איסוף נתונים קודם.

לגבי איכות הסביבה, המטרה היא לאסוף מידע על המצב הנוכחי ולנתח את השפעות הפרויקט. לאחר מכן, ניתן לבחון אפשרויות טכנולוגיות חלופיות, ולעדכן את הקבלן או היזם בעלות המשוערת שלהם.

נקודת המוצא היא שככל שיש יותר ידע לגבי האופן שבו הסביבה צפויה להשפיע על הפרויקט, כך הוא יתקדם מהר יותר.

תהליך איסוף הנתונים נעשה בשיתוף פעולה בין היועץ לבין הקבלן או היזם. כך ניתן להכין כל חלופה מתוך שיקולי חומר ואנרגיה מאוזנים, להבין את ההשלכות הנדרשות ולהפוך לחלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות.

כאשר הייעוץ נעשה בשיתוף פעולה, יש סיכוי גבוה יותר שהפרויקט יסתיים ללא הפתעות לא רצויות.

שיקולים סביבתיים לקבלת החלטות בין חלופות ממלאים תפקיד משמעותי, וניסיון היועץ חיוני בהשוואה בין אפשרויות שונות. מכיוון שפרויקטי נדל"ן נוטים להיות יקרים ומסובכים, יש לקחת בחשבון רק פרמטרים רלוונטיים בעת הערכת חלופות סביבתיות.

הפרמטרים העיקריים המשמשים להשוואת חלופות בתהליך הייעוץ הסביבתי הם איכות, עלויות התקנה ותפעול, יציבות ואמינות, יכולת הרחבה עתידית על בסיס צורכי הדיירים וספקים זמינים.

יתרה מכך, הקבלן או היזם צפוי לעמוד בתוכניות האדריכליות כדי להימנע מגילוי מאוחר שהמלצות סביבתיות מסוימות אינן מעשיות.

יועץ איכות הסביבה, שיש לו גם מומחיות בתחום וגם מחויבות לתת מענה לצרכים של יזמי נדל"ן או חברות, יכול לאחד את התשובות לשאלות נפוצות תחת קורת גג אחת.

בשלבים מוקדמים של פרויקטים כמו התחדשות עירונית או שימור מבנים, תפקידם העיקרי הוא לתכנן את התהליך תוך הקפדה על איכות הסביבה בראש סדר העדיפויות. עם זאת, הם צפויים לתכנן את תהליכי איכות הסביבה מבלי לפגוע בלוח הזמנים של הפרויקט.

במילים אחרות, המקצועיות של יועץ סביבתי נמדדת ביכולת שלו למצוא פתרונות יצירתיים. פתרונות כאלה חיוניים ליזמי נדל"ן שכן יש להם השלכות כלכליות משמעותיות.

בקרה וייעוץ בנושא תפעול ושיפור:

שירות נוסף הניתן על ידי יועץ סביבתי ליזמי נדל"ן, במיוחד בתמ"א 38, הוא בקרה בתחומי הפעילות וההשבחה.

הבקרה חלה על הנעשה באתר הבנייה, יכולת העובדים ליישם את הנחיות האדריכל ומעורבות אנשי מקצוע חיצוניים.

בקרת איכות הסביבה חיונית לכל אדם שבונה מבנים, מכיוון שסביר להניח שיהיו משימות רבות שהוא נדרש לטפל בהן.

בעוד שליזם או חברת בנייה אולי אין את הידע הרלוונטי הקשור להיבטים שונים של התחום הסביבתי, זה חלק בלתי נפרד מהמומחיות של יועץ איכות סביבתי מנוסה.

מהו יועץ סביבתי ומה תפקידו?

יועץ סביבתי הינו מומחה העוסק בכל ההיבטים הקשורים לאיכות הסביבה בפרויקט. לאחר איסוף נתונים מיועצים אחרים, מפיק היועץ הסביבתי דוח המוגש למחלקת איכות הסביבה בעירייה. הדוח מכסה נושאים כמו פינוי פסולת, חומרים מסוכנים שישמשו או עלולים להימצא באזור, זיהום אוויר שעלול להתרחש עקב בנייה וזיהום קרקע.

מי צריך יועץ סביבתי?

הצורך ביועץ סביבתי משתנה מפרויקט לפרויקט, אך בדרך כלל הוא נדרש להקמת מרכזים מסחריים, אתרי חקלאות וחקלאות, מפעלי תעשייה, מרכזי קניות ואזורים בעלי מרכיבים משמעותיים הקשורים לאיכות הסביבה. למשל, העוסקים בגידול חקלאי או באחסון חומרים לא סטנדרטיים עשויים להזדקק ליועץ סביבתי.

כמה עולה ייעוץ סביבתי?

עלות הייעוץ הסביבתי נע בין אלפי שקלים בודדים ועד למעלה מחמישה עשר אלף שקלים ומעלה, בהתאם למספר פרמטרים. מורכבות הבניין היא הגורם העיקרי, שכן בחלק מהבניינים יש היבטים רבים הקשורים לרעלים או לבעיות ספציפיות הדורשות התייחסות מעמיקה יותר ויייקרו את העלות. בנוסף, גודל המבנה מהווה מרכיב משמעותי בקביעת המחיר לייעוץ סביבתי.

מה כולל תהליך הייעוץ הסביבתי?

לאחר קבלת התכניות האדריכליות ואיסוף נתונים רלוונטיים מיועצים אחרים, מפיק היועץ הסביבתי דוח מפורט המכסה היבטים רלוונטיים עבור אגף איכות הסביבה בעירייה. הדוח כולל מידע על ייעודו ומיקומו של המבנה, קרבתו לאזורי צמחייה, אופי העבודה במבנה, החומרים הנדרשים לשימוש במבנה וכן כמות וסוגי החומרים שיש לאחסן. הדו"ח מפרט האם יש שימוש ברעלים או חומרים שעלולים לגרום לבעיות אם הם ישפכו על הקרקע. לבסוף, הדוח מעריך את צרכי צריכת המים, הסיכון לדליפות או נוכחות של חומרים מסוכנים, וכולל פרוטוקולים לניהול חירום.

איך בוחרים יועץ סביבתי?

בבחירת יועץ איכות הסביבה, חשוב להתייחס למספר פרמטרים. ראשית, קחו בחשבון את ניסיונו של היועץ בקבלת היתרי סביבה מהמחלקה הרלוונטית. שנית, בקש המלצות מאדריכלים ויזמים שעבדו עם היועץ בעבר כדי לקבל תובנה לגבי הביצועים שלהם בתוך צוות התכנון והמקצועיות שלהם. לבסוף, אין להתמקד רק בעלות היועץ, שכן מחיר נמוך אינו מעיד בהכרח על איכות, ואין כל ערובה לכך שהיועץ ישיג במהירות את ההיתרים הנדרשים ממחלקת איכות הסביבה. כמו כן, חיוני להתחבר ליועץ ברמה האישית, שכן אנשים עובדים עם אנשים.

פנו עוד היום לחברת wintest לייעוץ סביבתי אנושי, מקצועי ויעיל.

השאר לנו הודעה
נשמח לחזור אליך בהקדם האפשרי
קיבלנו הסמכה לבדיקות אטימות של תחנות דלק
דילוג לתוכן