ייעוץ סביבתי - ליווי רגולטורי

סקר קרקע

סקר קרקע הוא אחד הכלים החשובים ביותר לאפיון קרקעות. חברת ווינטסט טכנולוגיות סביבה בע"מ מתמחה בביצוע מבדקי איכות סביבה, ייעוץ סביבתי לצד סקרי מוצרים.
כדי להגיע לתוצאות המדויקות ביותר, אנו מבצעים סקרי קרקע יסודיים עם הכלים המתקדמים ביותר.
אנשי המקצוע של ווינטסט יבצעו את כל הדיגומים הנדרשים, ויספקו תכנית לטיפול בקרקע בעלות מינימלית ותועלת מקסימלית.

סקר קרקע

מה זה סקר קרקע?

סקר קרקע הוא תהליך שבו בודקים את הסבירות לקיום של זיהום בקרקע. כדי לבחון האם הסבירות לזיהום בקרקע היא גבוהה, יש לבצע קידוחים באדמה כדי לאתר אזורי זיהום פוטנציאלים. לפי ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה, כאשר חברות עתידות להקים פרויקטים חדשים, עליהן לבצע סקר של הקרקע כדי לבחון מזהמים פוטנציאליים ולאפיין אותם. במהלך הסקר ניתן לגלות את ריכוז המזהמים בקרקע, במי התהום, ובאלמנטים נוספים באזור הקרקע. המסקנות שעולות מהסקרים מאפשרות לטפל בקרקע המזוהמת באופן מיטבי. כדי להגיע למסקנות באופן מיטבי, יש לבצע סקרי קרקע בהתאם לנדרש על פי חוק. חברת ווינטסט מעניקה מגוון שירותים לבדיקות מזהמים סביבתיים, לרבות סקרי קרקע, בהתאם להנחיות המדויקות של משרד להגנת הסביבה, ובאופן המותאם לצרכים של כל עסק וחברה.

סקרי קרקע חיוניים להבנת הבריאות והבטיחות של אזור. על ידי הערכת הסבירות לזיהום בקרקע, סקרים אלו יכולים לספק תובנות חשובות לגבי סיכונים וסכנות פוטנציאליים. הערכות כאלה עוזרות להבטיח שהקרקע בטוחה לשימוש, וכן מספקות קו בסיס לניטור עתידי. בנוסף, ניתן להשתמש בסקרי קרקע גם כדי לזהות אזורים עם בעיות סביבתיות פוטנציאליות או מקורות זיהום. בעזרת מידע זה, ניתן לנקוט בצעדים לצמצום או ביטול כל זיהום קיים בקרקע.

סוגי סקרי קרקע

על פי ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה סקרי הקרע לאיתור מזהמים מתבצע באמצעות קידוח ללא הפרה של הקרקע הנקרא גם שיטת קידוח  בדחיקה ישירה (Direct push) . לחוליות הקידוח מתחבר דוגם כאשר בתוך הדוגם יש שרוול (ליינר) אשר כל הקרקע נאספת ללא הפרתה ומקבלים את לוג הקרקע ממש איך שהוא נמצא באדמה.

 

מהם השלבים של סקר קרקע?

כאשר מבצעים סקר קרקע, חשוב לעשות זאת באופן מקצועי, תוך הקפדה על השלבים הנדרשים בתהליך:

סקר קרקע היסטורי

תהליך שבו מלקטים מידע, נתונים ומסמכים של גורמים שקשורים לקרקע ספציפית (רשויות המדינה, רשויות השלטון המקומי, מוסדות התכנון, ומקורות נוספים). לאחר איסוף המידע, מתבצעת בחינה מעמיקה של הנתונים, כולל סיור בשטח. במהלך הסיור, אנו מבצעים בדיקה חזותית של הקרקע לפני תהליך איסוף הדגימות. שלב הסיום של סקר קרקע היסטורי הוא ניתוח המידע והגדת דו"ח על פי הנדרש בחוק. הדו"ח יכלול בתוכו את הזיהומים הקיימים באתר, היקף השימוש בקרקע, סוג החומרים המזהמים, ועוד.

סקר גזי קרקע

סקרי גז קרקע הם כלי קריטי להבנת בריאות הסביבה שלנו. באמצעות איסוף דגימות של גזי קרקע בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה, נוכל לקבל תובנות חשובות לגבי הרכב ואיכות האוויר שאנו נושמים. יתר על כן, ניתן להתאים סקרים אלו לאתר הדגימה הספציפי כדי להבטיח דיוק ואמינות. זה הופך את סקרי גז הקרקע לכלי בעל ערך רב לניטור ומחקר סביבתי.

סקר קרקע מלא

במקרים שבהם עולה חשד לזיהום קרקע, יש לבצע סקר קרקע מלא ויסודי. במהלך סקר כזה אנו מבצעים דיגום קרקע, כולל קידוחים לעומקים שונים, כדי לזהות ולכמת את המזהמים באזורים שונים. לאחר ביצוע הסקר, אנו מסכמים את המידע בדו"ח מקצועי ומפורט, ומכינים תכנית פעולה בהתאם להנחיות של המשרד להגנת הסביבה.

תכנון פרויקטים באמצעות סקר קרקע

סקרי קרקע הם חיוניים; הסקרים האלו מאפשרים לבחון שטחים באופן יסודי, ולגלות אם יש בהם מזהמים שעלולים להזיק לסביבה או לבני אדם. פרויקטים בתחום הבנייה, הקמת תחנות דלק, הקמה של מפעלים, ופרויקטים נרחבים נוספים דורשים ביצוע של סקר קרקע בהתאם לחוק. חברת ווינטסט מבצעת סקרי קרקע יסודיים הכוללים בדיקות מעבדה מקצועיות עבור פרויקטים ממגוון סוגים. הסקרים מאפשרים לנו לספק ללקוחותינו את המידע המדויק ביותר על קרקעות ברחבי הארץ, ולבנות עבורם תכנית פעולה שתאפשר להיפטר ממזהמים בצורה היעילה ביותר ובמחירים המשתלמים ביותר.

                               

 

סוג סקר קרקע תיאור מטרת הסקר
סקר קרקע היסטורי איסוף מידע ונתונים על הקרקע הסביבתי, כולל סיור בשטח הערכת הסבירות לזיהום בקרקע, הבנת הסביבה
סקר גזי קרקע איסוף דגימות של גזי הקרקע באזור הדגימה ניטור איכות האוויר והרכב של הקרקע
סקר קרקע מלא דיגום קרקע יסודי, כולל קידוחים ובדיקות מעבדה זיהוי ואיכות מזהמים בקרקע, תכנון פעולת טיפול
תכנון פרויקטים סקר קרקע בהתאם לחוק לצורך פרויקטים בתחום הבנייה הבנת המצב בקרקע לצורך הקמת פרויקט
השאר לנו הודעה
נשמח לחזור אליך בהקדם האפשרי
קיבלנו הסמכה לבדיקות אטימות של תחנות דלק
דילוג לתוכן